Hjemmelavet fodboldmål til haven


Jeg har surfet en del rundt på nettet, omkring fodboldmål til haven, i forbindelse med at jeg har startet denne blog. Der er to ting, som har virket som en stor overraskelse for mig.
Den ene er at det ikke er nogle guides med, hvordan man skal kan lave fodboldmål til haven. Når man køber sådanne mål, kan de nemt rende op i nogle tusinde kroner, da man oftest køber to mål.
Da jeg selv var barn og spillede fodbold i vores have, sammen med mange af naboernes børn, spillede vi på hjemmelavet mål. Min far havde lavet målene ud af noget træ - og de var egentlig konstrueret holdbart og tilpas i størrelse.
Jeg tør vædde med at disse mål var mindst ligeså gode som dem man kan købe i butikker og forretninger - også var de endda bygget så de passede perfekt ind til vores have - også de kunne stå et sted uden at fylde for meget.

Den anden ting er at, det ikke er muligt at købe flere fodboldmål til haven i træ. Stort set alle mål jeg har set er lavet i aluminium. Men ved nærmere eftertanke, har et sikkert noget at gøre med, at mål lavet i aluminium er lettere at rykke rundt med - sammenlignet med store tunge træmål.



0 kommentarer:

Post a Comment